fredag 6 december 2013

En rund vas

Runda vaser är hett åtråvärda dessa tider. Och jag förstår varför, de lyfter vilken knippe blommor som helst och skapar ett fint blickfång i rummet. Jag trånar som många av er efter Dagg från Svenskt Tenn men som 3-barnsmamma måste man prioritera vad man lägger sina pengar på. Kopior på Dagg har det kommit många och rena plagiat känns såklart inte OK...

Däremot finns det designers som hittar sina egna varianter på ikoniska produkter och därmed skapar samma fina känsla utan att rida för mycket på någon annans framgång. Gissa min lycka när jag fann en rund vad med liknande känsla som Dagg på Hemtex häromdagen. Originalet får fortsätta att stå på min önskelista men tills vidare är jag väldigt nöjd med mitt budgetfynd "Laura" för 199 kr. Den kan vara svår att få tag på, nu lade jag dock vantarna på en. En rund vas med kantiga former istället för Daggs runda. Vacker!

Skynda till Hemtex och fynda. Annars klicka hem den här




2 kommentarer:

  1. Ja den där vasen var jag på jakt efter idag, eller åtminstone få ta en titt på den i verkligheten men inte fanns den på Hemtex här i stan (som mest verkar gilla att ta hem gardiner med tulpaner och bordstabletter i tusental...)

    SvaraRadera
  2. Den håller ju (såklart) inte samma kvalitet som Svensk Tenns Dagg men den är fin för pengarna. Jag köpte dessutom när det var 25% rabatt så då var den min för 150 kr. Tror fortfarande den finns på nätet om du vågar chansa.

    SvaraRadera